Protein-smoothie med mango, passion og hindbær

Frem til frokost, har jeg som regel faste spise rutiner. Min morgenmad består af havregrød med hakkede mandler, et kogt æg et glas friskpresset appelsinjuice og en stor kop sort kaffe. Ofte får jeg også en halv, rød grapefrugt. Mit mellemmåltid om formiddagen bliver altid til denne protein-smoothie, og jeg bliver aldrig træt af den! Sommer og vinter. Weekend og hverdag. Den smager bare fantastisk!

Brug de bær, du bedst kan lide. Min egen favorit er hindbær, eller en blanding af hindbær og blåbær. Ofte tilføjer jeg også en håndfuld frossen spinat, for at få lidt flere grøntsager. Frisk mynte smager også fantastisk heri, hvis du kan lide det! Bruger du collagenpulver, kan du også tilføje det i smoothien, da pulveret som regel ikke smager af noget.

Jeg får ikke så sjældent spørgsmålet om det er nødvendig at bruge proteinpulver som en del af kosten, og mit svar er nej. Som regel får vi nok protein gennem vores kost, men hvis du har et ønske om at tabe dig, kan det være en god idé at skue lidt op for dit indtag af protein. Grunden til at jeg bruger proteinpulver i denne smoothie, er på grund af smagen. Jeg er ikke sponsoreret af Bodylab, men deres mango-passion-proteinpulver er simpelthen så god! 🙂

Jeg har én opskrift mere på bloggen hvor jeg bruger proteinpulver på grund af smagen. Det er disse fantastiske proteinkugler med smag af chokolade.

Protein-smoothie med bær

Antal portioner

1

Antal portioner
Forberedelse

5

minutter
Klar på

5

minutter

Ingredienser

  • 2 ½  dl kefir

  • 20 g protein-pulver med Mango Passion-smag

  • 2-3 cm frisk ingefær

  • 1 banan

  • 100 g frosne bær

Sådan gør du

  • Blend alle ingredienser i en blender. Voilà! 🙂 Tilsæt evt. lidt mere kefir, om du ønsker en mere flydende konsistens.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*