To dage med antiinflammatorisk kost

Hvordan ser en dag med antiinflammatorisk kost ud? Er det ikke kedeligt? Tørt? Savner du ikke sovs og kartofler? Og bliver du ikke træt af at spise så skidesundt? Det er spørgsmål jeg får en gang imellem – fra dem der ikke kender antiinflammatorisk kost, vel at mærke 😉

antiinflammatorisk kostplan

En dag med antiinflammatorisk kost kan selvfølgelig se ud på rigtig mange forskellige måder, og jeg har valgt at illustrere to ganske almindelige dage ud fra hvad jeg selv spiser. Og nej, det er hverken tørt eller kedeligt! Men jo, skidesundt! 😀

Jeg spiser ifølge den antiinflammatoriske kostpyramide – dvs. masser af grøntsager, frugt og bær, (fed) fisk, nødder og kerner, sunde fedtstoffer og antiinflammatoriske krydderier suppleret med fjerkræ, rodfrugter, bælgfrugter, fuldkorn og syrnede mælkeprodukter. Jeg er med tiden blevet mere og mere glad for plantebaseret mad og grøntsager fylder derfor en hel del på min tallerken (og i min indkøbskurv).

Jeg har samlet ‘min mad’ i en to dages kostplan (downloades som en pdf). Kostplanen indeholder både morgenmad, frokost og aftensmad og derudover spiser jeg som regel to mellemmåltider i løbet af dagen. Forslag til mellemmåltider er derfor også med i kostplanen.

Du kan downloade kostplanen ganske gratis – måske kan den give dig lidt inspiration til hvordan du kan komme i gang med at spise antiinflammatorisk. Det håber jeg ❤. Og jeg håber at kostplanen kan overbevise dig om at det med antiinflammatorisk kost hverken er kedeligt eller tørt eller noget man sådan umiddelbart bliver træt af!

2 kommentarer

  1. Susanne Loua

    Jeg har bedt om 2 dages madplan, men den kommer ikke frem efter bekræftelse

    • Kære Susanne, din kostplan skulle gerne være sendt til din e-mail, hvis du har udfyldt din e-mail-adresse ved bestillingen. Kig for en sikkerheds skyld, om den måske sidder fast i dit spamfilter?

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*