fbpx

12 ugers online forløb i Antiinflammatorisk kost

Velkommen til dette 12-ugers-forløb i antiinflammatorisk kost. Under 12 uger vil der løbende blive publiceret og frigivet nyt indhold her på siden og du kan allerede nu få et lille indblik i, hvad der venter. Der bliver åbnet op for en ny ‘lektion’ 2-4 gange om ugen. 

Vi går langsomt frem, da tanken er, at kostomlægningen ikke skal komme til at fylde ret meget i din hverdag. Måske synes du, at det går meget langsomt i starten, men bare rolig, vi skal nok komme hele vejen rundt. 

Forløbet bygger på den antiinflammatoriske kostpyramide og på mine egne erfaringer med en kostomlægning. I min “kost-verden” er der ikke noget der er forbudt, men jeg tror på, at det handler om at finde en sund balance i både kost og livsstil. Det her er ikke en ‘kur’, men en livsstilsændring der gerne skal holde resten af livet. Derudover er der ikke nogen ‘one-size-fits-all’ når det handler om kost, så du skal også igennem de 12 uger huske at lytte til din egen krop og til de signaler, den giver dig.

Der er mange måder at starte på, men vi starter helt fra start! Hvis du har spørgsmål til indholdet eller forløbet generelt, er du altid velkommen at sende mig en mail på support@malinsmad.dk 

Rigtig god fornøjelse! 

knækbrød med kartofler
Morgenmad og mellemmåltider
Malin

Knækbrød med kartofler

Disse knækbrød med kartofler indeholder kun to ingredienser; boghvedemel og en rest kolde kartofler eller kartoffelmos. De er nemme at lave og bliver så der sprøde, som knækbrød helst skal være! Og så er de en af de der opskrifter som er rigtig god at have, hvis man går ind for ‘stop-madspild’.

Læs videre »
hærvejen
Blog
Malin

Kender du Hærvejen?

Hærvejen er en vandrerute der går igennem hele Jylland. Ruten starter både i Hirtshals og i Frederikshavn, og de to stier fletter sammen i Aars. Derfra går turen videre sydpå helt ned til den tyske grænse, nærmere bestemt til Padborg. Hærvejen er en historisk vandring gennem det danske landskab og man går igennem både skov og plantager, gennem byer og over marker, langs landevejen og forbi søer og åer og over en enkelt fjord.

Læs videre »
Malin

Lektion 1: Velkommen

Find din motivation til at komme i gang og til at komme i mål. I dag får du to små øvelser som skal hjælpe dig at holde motivationen igennem de 12 uger. Og gerne også på den anden side af de 12 uger 😉

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »
Malin

Lektion 2 – Drik dit vand!

Når man laver en kostomlægning, er det som regel nemmere at tilføje nye, gode vaner, end at fjerne de mindre gode. En af de helt basale sunde, gode vaner er at vi får drukket vores vand! Det skal vi i gang med i dag.

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »
Malin

Lektion 7 – Hvad er det, vi putter i munden?

Tænker du over hvad det egentlig er, du spiser. Mange af de halvfabrikater og færdige retter vi køber, er fyldt med tilsatser for at forbedre smag, konsistens og holdbarhed. I dag kigger vi derfor nærmere på varedeklarationen.

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »
Malin

Lektion 8 – Kål

Grøntsager er fyldte med vitaminer og fibre og er generelt sunde. Der er dog en kategori indenfor grøntsagerne som betegnes som kongen af dem alle, og det er kål.

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »
Malin

Lektion 9 – Planlæg dine måltider

Planlægning er A og O ved en kostomlægning. Gennem at have en plan for dagens måltider, kan du nemmere undgå at falde i de nemme fælder. I dag får du nogle gode idéer til hvordan du kan planlægge dine indkøb og dine måltider.

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »
Malin

Lektion 10 – Godnat og sov godt!

Uanset hvor mange greenies vi drikker eller hvor meget grønkål vi spiser, kan vi ikke holde os på toppen, hvis ikke vi får vores søvn. 6-8 timers søvn per døgn, er hvad de fleste voksne har brug for. Får du det?

Indholdet er kun for medlemmer

Læs videre »