Proteinkugler version 2.0

Nicolai kan ikke lide kokos og han bryder sig bestemt ikke om dadler. Han kan heller ikke fordrage smagen af proteinpulver, men han ELSKER disse sunde chokoladekugler. De er hurtige og nemme at lave – heldigvis, for lige så snart jeg stiller et fad ind i køleskabet, er de væk igen. Det er da lidt lækkert, at kunne spise noget der virkelig smager så godt og samtidig tilfører kroppen en masse gode ting? Kokos, kakao, havregryn, dadler…

Jeg har tidligere lavet en lignende version af disse, men denne opskrift er hermed opdateret til en version 2.0 med ekstra kokos og knas! Der er tilsat kakaonibs og det tager chokoladekuglerne lige et niveau højere, og desuden er de drysset med hakkede mandler, som giver yderlige knas. Knas, det kan vi lide!

Jeg har mange gange tænkt at lave dem med kakao i stedet for proteinpulver – måske bliver det lige så godt? Men hver gang jeg skal til at prøve, fortryder jeg, da jeg er bange for at snyde mig selv (og den lækkersultne familie).

Proteinkugler version 2.0

Antal

15

kugler
Forberedelse

15

minutter
Klar på

1

time 

Ingredienser

Sådan gør du

  • Læg dadlerne i vand og lad dem trække i ca. 10 minutter.
  • Hæld vandet fra dadlerne og blend dem med havregryn, proteinpulver, kokosmel og kokosolie. Bland kakaonibsene i til sidst.
  • Form dejen til 15 kugler. Smelt chokoladen over vandbad og vend kuglerne heri.
  • Læg dem på et fad med bagepapir og drys med hakkede mandler (før chokoladen stivner). Lad dem køle af i køleskabet mindst 1 times tid, før du serverer dem.

Notes

  • Aner ikke hvor længe de holder i køleskabet, da de som regel er væk i løbet af 24 timer 😉

Følg mig på Facebook

4 kommentarer

  1. Wauw hvor ser de lækre ud! Er sikker på de er et godt, sundere alternativ til den julekonfekt, som snart finder vej til slikskålen herhjemme. Dem skal jeg da lige prøve at lave 🙂

    • Dem kan du sagtens lægge i slikskålen sammen med den øvrige julekonfekt 🙂 Og jeg synes også, det er skønt med et lidt sundere alternativ blandt alle de andre. Det er jo ikke sukker, vi mangler i julen 😉

  2. Pingback: Rawbar med lime og pistacienødder - Malins Mad

  3. Pingback: Antiinflammatorisk madklub - Malins Mad

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*